Wirus Zika w Ameryce – Jeszcze inne zagrożenie Arbovirus ad

Prawdopodobieństwo, że Zika może jeszcze przystosować się do transmisji przez A. albopictus, o wiele bardziej rozpowszechniony komar występujący w co najmniej 32 stanach w Stanach Zjednoczonych, jest powodem do niepokoju. Dzięki wczesnemu monitorowaniu epidemiologicznemu i badaniom prowokacji u ludzi, lek Zika scharakteryzowano jako łagodną lub niewidoczną, denaturującą chorobę z gorączką, bólami mięśni, bólem oka, pokłonem i plamą grudkowo-plamkową. W ciągu ponad 60 lat obserwacji Zika nie została zauważona jako powodująca gorączkę krwotoczną lub śmierć. Istnieją dowody in vitro, że wirus Zika pośredniczy w zależnym od przeciwciał nasileniu infekcji, co jest zjawiskiem obserwowanym w gorączce krwotocznej dengi; jednak znaczenie kliniczne tego odkrycia jest niepewne.
Trwająca pandemia potwierdza, że Zika jest głównie łagodną lub bezobjawową chorobą denglą. Jednak dane z Polinezji Francuskiej udokumentowały współistniejącą epidemię 73 przypadków zespołu Guillain-Barré i innych stanów neurologicznych w populacji około 270 000, co może reprezentować powikłania Zika. Większą troską jest wybuchowa brazylijska epidemia małogłowia, objawiająca się widocznym 20-krotnym wzrostem częstości występowania w latach 2014-2015, który zdaniem niektórych urzędników zdrowia publicznego jest spowodowany przez infekcje wirusem Zika u kobiet w ciąży. Chociaż żaden inny flawiwirus nie ma działania teratogennego, epidemia małogłowia nie została jeszcze powiązana z żadną inną przyczyną, taką jak zwiększona diagnoza lub zgłaszanie, zwiększone badania ultrasonograficzne kobiet w ciąży lub innych czynników zakaźnych lub środowiskowych. Pomimo braku jednoznacznych dowodów na istnienie związku przyczynowo-skutkowego, 5 niektórych organów służby zdrowia w dotkniętych chorobą regionach zaleca kobietom w ciąży podjęcie skrupulatnych środków ostrożności, aby uniknąć ukąszeń komarów, a nawet opóźnić ciążę. Jest niezwykle ważne, aby potwierdzić lub zlikwidować związek przyczynowy między infekcją Zika u kobiet w ciąży a wystąpieniem małogłowiem, wykonując intensywne badania badawcze, w tym dokładną kontrolę przypadków i inne badania epidemiologiczne, a także próby powielenia tego zjawiska w modelach zwierzęcych.
W czystej epidemii Zika można postawić diagnozę rzetelnie z przyczyn klinicznych. Niestety fakt, że denga i chikungunya, które prowadzą do podobnych obrazów klinicznych, obaj byli epidemią w Ameryce, co utrudnia diagnozę kliniczną. Specjalne testy dla dengi i chikungunya nie zawsze są dostępne, a komercyjne testy dla Zika nie zostały jeszcze opracowane. Co więcej, ponieważ Zika jest blisko spokrewniona z dengą, próbki serologiczne mogą reagować krzyżowo w testach dla każdego z wirusów. Testy wykrywania genów, takie jak test reakcji łańcuchowej polimerazy, mogą niezawodnie odróżnić trzy wirusy, ale testy specyficzne dla Zika nie są jeszcze szeroko dostępne.
Podstawą zarządzania jest odpoczynek w łóżku i opieka wspomagająca. Kiedy wiele arbovirusów jest w kokirulacie, specyficzna diagnostyka wirusowa, jeśli jest dostępna, może być ważna w przewidywaniu, zapobieganiu i zarządzaniu komplikacjami. Na przykład w przypadku dengi należy unikać stosowania kwasu acetylosalicylowego, a pacjentów należy monitorować pod kątem rosnącej wartości hematokrytycznej predysponującej do zbliżającej się gorączki krwotocznej, tak aby możliwe było natychmiastowe podjęcie leczenia ratującego życie.
[hasła pokrewne: laserowe usuwanie owlosienia, fizjoterapia po cesarskim cięciu, dyżury aptek żywiec ]

Powiązane tematy z artykułem: dyżury aptek żywiec fizjoterapia po cesarskim cięciu laserowe usuwanie owlosienia