Rybawiryna do przewlekłego zakażenia wirusem zapalenia wątroby typu E u biorców przeszczepów AD 6

Podczas leczenia stężenie hemoglobiny znacznie spadło do mediany 11,6 g na decylitr (zakres od 7,2 do 16,9) pod koniec terapii (p <0,001) (ryc. 3). Ogółem 32 pacjentów (54%) otrzymywało rekombinowaną erytropoetynę w sposób przejściowy lub regularny podczas leczenia rybawiryną, a 24 pacjentów (41%) otrzymywało rekombinowaną erytropoetynę pod koniec terapii. Siedmiu pacjentów (12%) wymagało transfuzji krwi; 2 z tych pacjentów otrzymywało równocześnie chemioterapię z powodu raka, a z 2 pacjentów utrzymywał odpowiedź wirusologiczną. Podczas leczenia rybawiryną nie obserwowano epizodów ostrego odrzucenia. Dwóch pacjentów z nawrotem replikacji HEV zmarło w okresie badania: zmarło na chorobę sercowo-naczyniową 22 miesiące po zakończeniu leczenia rybawiryną, a zmarło na raka płuc 5 miesięcy po zakończeniu leczenia rybawiryną. Czynniki związane z utrzymującą się odpowiedzią wirusologiczną
Tabela 2. Tabela 2. Analiza potencjalnych czynników predykcyjnych utrzymującej się odpowiedzi wirusologicznej. Przeanalizowaliśmy wiele zmiennych, które mogłyby potencjalnie wpłynąć na wskaźnik utrzymującej się odpowiedzi wirusologicznej (tabela 2 i tabela S2 w dodatkowym dodatku). W analizie wieloczynnikowej uwzględniono dwie zmienne: całkowitą liczbę limfocytów przy rozpoczęciu leczenia rybawiryną i dodatni wynik testu na obecność RNA HEV w 1. miesiącu. Biorąc pod uwagę ograniczoną moc tej analizy, jedynym niezależnym czynnikiem predykcyjnym związanym z utrzymującą się odpowiedzią wirusologiczną był wyższa liczba limfocytów przy rozpoczęciu leczenia rybawiryną.
Dyskusja
Gdy zakażenie HEV genotypem 3 występuje u biorców przeszczepów narządów litych, może rozwinąć się w marskość i może wymagać przeszczepienia wątroby.6 Ten retransplantacja u pacjentów z wiremią w wątrobie może przywrócić przewlekłą infekcję HEV.17 W przeciwieństwie do tego nie obserwowano reaktywacji HEV po retransplantacji nerki u pacjentów, którzy mieli klirens wirusa.18 Objawy neurologiczne i nerkowe związane z HEV mogą całkowicie lub częściowo ustępować po usunięciu HEV. [7] Dlatego u pacjentów przewlekle zakażonych HEV celem powinno być usunięcie wirusa. potencjalna progresja zwłóknienia wątroby i objawów pozawątrobowych. Celem retrospektywnej serii przypadków była ocena wpływu rybawiryny na monoterapię infekcji HEV. Nasze badanie ma trzy główne ustalenia: leczenie rybawiryną pierwszego rzutu było związane z utrzymującą się odpowiedzią wirusologiczną u 78% pacjentów; wśród pacjentów, którzy mieli nawrót i ukończyli drugi i długotrwały kurs rybawiryny, u większości pacjentów można było osiągnąć trwałą odpowiedź wirusologiczną; a większa liczba limfocytów wydawała się być związana z utrzymującą się odpowiedzią wirusologiczną po leczeniu rybawiryną.
Dane z badań in vivo i in vitro sugerują, że infekcja HEV może ewoluować do przewlekłego zapalenia wątroby u pacjentów z immunosupresją. [36,19] W poprzednim badaniu stwierdziliśmy, że zmniejszenie immunosupresji prowadziło do klirensu HEV tylko u jednej trzeciej pacjentów. z przewlekłą infekcją HEV.6 Dlatego w przypadku pozostałych dwóch trzecich pacjentów wymagane były specyficzne terapie.
Pegylowany interferon, który był z powodzeniem stosowany w małych seriach, 11, 120, 22-22, nie jest zalecany do przeszczepu nerki i biorcy przeszczepu serca ze względu na troskę o ostre odrzucenie 23; w związku z tym rybawiryna była podawana w monoterapii w celu leczenia przewlekłego zakażenia HEV
[patrz też: elektrostymulacja przeciwwskazania, kaolin w kosmetyce, chemoembolizacja ]

Powiązane tematy z artykułem: chemoembolizacja elektrostymulacja przeciwwskazania kaolin w kosmetyce