Rybawiryna do przewlekłego zakażenia wirusem zapalenia wątroby typu E u biorców przeszczepów AD 2

Zmniejszenie leczenia immunosupresyjnego, głównie leków immunosupresyjnych, które celują w limfocyty T, spowodowało klirens HEV u blisko 30% biorców przeszczepów narządów stałych z przewlekłym zapaleniem wątroby. 6-10 W serii przypadków małych pacjentów i opisy przypadków wykazały, że krótki kurs pegylowanego interferonu lub rybawiryny w monoterapii może skutecznie leczyć infekcję HEV. 11-14 Poniżej przedstawiamy kombinację serii przypadków z kilku ośrodków transplantacyjnych we Francji, w których biorą udział osoby po przeszczepieniu narządu ciała, zakażone HEV, leczone samą rybawiryną. Celem naszych badań była ocena skuteczności i bezpieczeństwa rybawiryny w monoterapii zakażenia HEV. Metody
Centra uczestniczące i nadzór nad studiami
23 regiony we Francji, które mają program przeszczepiania narządów litych, zostały zaproszone do wzięcia udziału w tej retrospektywnej serii spraw; 13 ośrodków zgodziło się wziąć udział w badaniu. Dane dotyczące wszystkich przypadków autochtonicznego zakażenia HEV u biorców przeszczepów narządów litych, którzy byli leczeni samą rybawiryną w okresie od 10 września 2009 r. Do 27 czerwca 2012 r. (59 pacjentów), zebrano z 13 uczestniczących ośrodków: Szpital Uniwersytecki w Tuluzie, Tuluza (22 pacjentów); Szpital Uniwersytecki Montpellier, Montpellier (9); Szpital Uniwersytecki w Cochin, Paryż (6); Szpital Foch, Suresnes (5); Edouard Herriot University Hospital, Lyon (4); Szpital Lyon Nord Croix-Rousse, Lyon (3); Szpital Uniwersytecki im. Paula Brousse, Villejuif (3); Tours University Hospital, Tours (2); Szpital Uniwersytecki Bordeaux, Bordeaux (1); Szpital Uniwersytecki w Lille, Lille (1); Dijon University Hospital, Dijon (1); Szpital Uniwersytecki Nantes, Nantes (1); oraz Pitié-Salp.tri.re University Hospital w Paryżu (1). W okresie badania wszyscy pacjenci w ośrodkach uczestniczących, którzy mieli podwyższone poziomy enzymów wątrobowych, które można przypisać trwałemu replikacji HEV, byli leczeni za pomocą monoterapii rybawiryną. Badanie zostało zatwierdzone przez komisje egzaminacyjne w Tuluzie i szpitalach uniwersyteckich w Cochin, a wszyscy pacjenci wyrazili pisemną zgodę na udział w badaniu. W każdym ośrodku badacz zbierał dane pacjentów z dokumentacji medycznej. Wszyscy autorzy gwarantują kompletność i dokładność prezentowanych danych.
Oceny wirusologiczne
Pacjenci po przeszczepieniu narządu stałego, u których zdiagnozowano zakażenie HEV poprzez wykrycie RNA HEV w surowicy, mieli prospektywną obserwację, która określała czas trwania infekcji HEV. U niektórych pacjentów czas zakażenia określono przy użyciu zamrożonej surowicy. Wszystkie próbki analizowano we francuskim centrum referencyjnym HEV w Tuluzie. RNA HEV wykrywano i oznaczano ilościowo za pomocą testu reakcji łańcuchowej polimerazy na genotyp 3 HEV, który został zwalidowany i akredytowany zgodnie z normami Międzynarodowej Organizacji Standaryzacji 15189, jak opisano powyżej.15 Granica wykrywania dla RNA HEV wynosiła 100 kopie na mililitr
[patrz też: dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej, kuracja przeciw pasożytom, dyżury aptek żywiec ]

Powiązane tematy z artykułem: dyżury aptek żywiec dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej kuracja przeciw pasożytom