Przewlekle przypadki wymienionych chorób wymagaja wiekszej liczby blokad

Przewlekłe przypadki wymienionych chorób wymagają większej liczby blokad. Najtrudniej poddają się leczeniu blokadą owrzodzenia, wywołane zaburzeniem ukrwienia na tle zarostowego stwardnienia naczyń. Tadeusz Butkiewicz, szeroko stosujący blokadę lędźwiowej części układu współczulnego, poleca do wykonania głębokie wstrzykiwanie 0,25% nowokainy w przepisie następującym: Rp. Novocain. i 2,5, Natrii chlorati purissimi 5,0, Kalii chlortui 0,075, Calcii chlorati 0,125, Aquae destillatae ad 1000,0. Dawka przy blokadzie jednostronnej wynosi 60-90 ml tego roztworu a przy obustronnej 100-150 ml. W dusznicy bolesnej i w chorobie Raynauda poleca się blokad zwoju gwiaździstego, którą osiąga się przez wstrzykiwanie 10-15 ml nowokainy. Dowodem jej osiągnięcia jest wystąpienie zespołu Claude – Brnard – Hornera, na który składają się następujące objawy zwężenie źrenicy, opadniecie powieki z wybitnym zwężeniem szpary ocznej, przekrwienie spojówki i połowy tw arzy, uczucie ciepła w górnej kończynie, różnica ciepłoty skóry w górnej kończynie przed blokadą i w po niej te 10 minut. Różnica ciśnienia tętniczego i wskaźnika oscylometrycznego w naczynie górnej przed zabiegiem i w 10-15 minut po nim. W razie niewystąpienia zespołu Claude-Bernard-Homera po 2 minutach wstrzykuje się dodatkowo 5-10 ml 1°10 roztworu nowokainy (Butkiewicz, Kamiński). [hasła pokrewne: choroby genetyczne człowieka rodzaje, kuracja przeciw pasożytom, kortykotropina ]

Powiązane tematy z artykułem: choroby genetyczne człowieka rodzaje kortykotropina kuracja przeciw pasożytom