Ograniczanie ryzyka ulgi – Wytyczne dotyczące przepisywania opioidów CDC

Liczba zgonów spowodowanych przedawkowaniem opioidów na receptę gwałtownie wzrosła w Stanach Zjednoczonych, czterokrotnie w ciągu ostatnich 15 lat. Wysiłki mające na celu poprawę leczenia bólu spowodowały czterokrotnie wyższe wskaźniki przepisywania opioidów, które napędzały ściśle skorelowaną epidemię uzależnień, przedawkowania i śmierci spowodowanej opioidami na receptę, która obecnie ewoluuje, aby uwzględnić zwiększone stosowanie i przedawkowanie heroiny i nielegalnie wytwarzanego fentanylu. Wahadełko stosowania opioidów w leczeniu bólu wielokrotnie zmieniało się w ciągu ostatnich 100 lat. Począwszy od lat 90. wysiłki mające na celu poprawę leczenia bólu nie uwzględniały w odpowiedni sposób uzależnienia od opioidów, niskiego stosunku terapeutycznego i braku udokumentowanej skuteczności w leczeniu przewlekłego bólu. Zwiększone przepisywanie leków było również napędzane przez agresywny i czasami wprowadzający w błąd marketing długodziałających opioidów wśród lekarzy1. Coraz bardziej jasne staje się, że opioidy niosą ze sobą znaczne ryzyko i niepewne korzyści, zwłaszcza w porównaniu z innymi metodami leczenia bólu przewlekłego.
15 marca 2016 r. Centrum Kontroli i Zapobiegania Chorób (CDC) opublikowało Wytyczne dotyczące przepisywania opioidów w bólu przewlekłym w celu opracowania bezpieczniejszego, bardziej skutecznego kursu.2 Wytyczne mają na celu wspieranie klinicystów opiekujących się pacjentami spoza kontekstu aktywnego leczenia raka lub opieki paliatywnej lub opieki końca życia. Konieczne są dalsze badania w celu wypełnienia krytycznych braków w zakresie dowodów dotyczących skuteczności, bezpieczeństwa i efektywności ekonomicznej długoterminowej terapii opioidami. Jednak biorąc pod uwagę to, co wiemy o ryzyku związanym z długoterminową terapią opioidami i dostępnością skutecznych niefarmakologicznych i nieopioidowych metod leczenia farmakologicznego, w wytycznych wykorzystano najlepsze dostępne dane naukowe, aby dostarczyć informacji i zaleceń mających na celu wsparcie pacjentów i klinicystów w równoważeniu ryzyka. uzależnienia i przedawkowania z ograniczonymi dowodami korzyści stosowania opioidów w leczeniu przewlekłego bólu.
Większość kontrolowanych placebo, randomizowanych badań z opioidami trwała 6 tygodni lub mniej i nie jesteśmy świadomi żadnego badania, które porównywało leczenie opioidami z innymi terapiami pod względem długotrwałych (ponad rok) wyników związanych z bólem, funkcją, lub jakość życia.2 W kilku randomizowanych badaniach oceniających skuteczność opioidów przez okres dłuższy niż 6 tygodni wyniki były konsekwentnie słabe. W rzeczywistości kilka badań wykazało, że stosowanie opioidów w bólu przewlekłym może w rzeczywistości pogorszyć ból i funkcjonowanie, prawdopodobnie poprzez wzmocnienie odczuwania bólu. 3-letnie prospektywne badanie obserwacyjne ponad 69 000 kobiet po menopauzie z nawracającymi dolegliwościami bólowymi wykazało, że pacjenci, którzy otrzymywali leczenie opioidowe, rzadziej odczuwali poprawę w bólu (iloraz szans, 0,42; przedział ufności 95% [CI], od 0,36 do 0,49 ) i pogorszyła funkcję (iloraz szans, 1,25, 95% CI, 1,04 do 1,51) .3 Obserwacyjne badanie kliniczno-kontrolne u pacjentów poddawanych zabiegom ortopedycznym wykazało, że osoby otrzymujące długoterminowe leczenie opioidami charakteryzowały się znacznie wyższym poziomem przedoperacyjnej przeczulicy bólowej.4 Po zabiegu pacjenci, którzy otrzymywali długoterminowe leczenie opioidami, zgłaszali wyższy poziom natężenia bólu (ocena 7,6 vs 5,5 na 10) w sali pooperacyjnej niż pacjenci, którzy nie przyjmowali opioidów.
Podczas gdy korzyści z opioidów dla bólu przewlekłego pozostają niepewne, ryzyko uzależnienia i przedawkowania są jasne
[przypisy: chloniak hodgkina, kaolin w kosmetyce, ból podbrzusza wzdęcia ]