Ograniczanie ryzyka ulgi – Wytyczne dotyczące przepisywania opioidów CDC czesc 4

Rozpoczynając leczenie opioidami bólu przewlekłego, lekarze powinni przepisywać opioidy o natychmiastowym uwalnianiu zamiast opioidów o przedłużonym uwalnianiu / długodziałających (ER / LA). 5. Po rozpoczęciu stosowania opioidów lekarze powinni przepisać najniższą skuteczną dawkę. Lekarze powinni zachować ostrożność przepisując opioidy w dowolnej dawce, powinni ponownie dokładnie ocenić dowody dotyczące indywidualnych korzyści i ryzyka, zwiększając dawkę do .50 równoważników miligramowych morfiny (MME) na dobę, i powinni unikać zwiększania dawki do .90 MME na dobę lub ostrożnie uzasadniać decyzja o ustaleniu dawkowania na .90 MME na dzień.
6. Długotrwałe używanie opioidów często rozpoczyna się od leczenia ostrego bólu. Kiedy opioidy są stosowane w ostrym bólu, lekarze powinni przepisać najniższą skuteczną dawkę opioidów o natychmiastowym uwalnianiu i nie powinni przepisywać większej ilości niż wymagana dla oczekiwanego czasu trwania bólu wystarczająco ciężkiego, aby wymagać opioidów. Trzy dni lub mniej często wystarczą; więcej niż 7 dni rzadko będzie potrzebne.
7. Lekarze powinni ocenić korzyści i szkody u pacjentów w ciągu 1-4 tygodni od rozpoczęcia leczenia opioidami z powodu przewlekłego bólu lub zwiększenia dawki. Lekarze powinni oceniać korzyści i szkody związane z ciągłą terapią z pacjentami co 3 miesiące lub częściej. Jeżeli korzyści nie przewyższają skutków dalszego leczenia opioidami, klinicyści powinni zoptymalizować inne terapie i pracować z pacjentami, aby uzyskać opioidy w postaci stożka w celu obniżenia dawek lub w celu zwężenia i przerwania stosowania opioidów.
8. Przed rozpoczęciem i okresowo podczas kontynuacji leczenia opioidami, klinicyści powinni ocenić czynniki ryzyka urazów związanych z opioidami. Lekarze powinni włączyć strategie planu zarządzania w celu ograniczenia ryzyka, w tym rozważyć zaoferowanie naloksonu w przypadku czynników, które zwiększają ryzyko przedawkowania opiatów, takich jak historia przedawkowania, historia zaburzeń związanych z używaniem substancji, większe dawki opioidów (. 50 MME / dzień) lub współistniejące. stosowanie benzodiazepin są obecne.
9. Lekarze powinni zapoznać się z historią kontrolowanych substancji kontrolowanych u pacjenta, wykorzystując dane z państwowego programu monitorowania leków (PDMP), aby ustalić, czy pacjent otrzymuje dawki opioidów lub niebezpieczne kombinacje, które narażają go na wysokie ryzyko przedawkowania. Lekarze powinni przeanalizować dane PDMP podczas rozpoczynania leczenia opioidami z powodu bólu przewlekłego i okresowo podczas leczenia opioidami bólu przewlekłego, począwszy od każdej recepty do każdych 3 miesięcy.
10. Zalecając stosowanie opioidów w leczeniu bólu przewlekłego, lekarze powinni przed rozpoczęciem leczenia opioidami przeprowadzić testy na obecność leku w moczu i rozważyć badanie leków w moczu co najmniej raz w roku, aby ocenić przepisane leki, a także inne kontrolowane leki na receptę i nielegalne narkotyki.
11. Klinicyści powinni unikać przepisywania leków przeciwbólowych opioidów i benzodiazepin jednocześnie, gdy tylko jest to możliwe.
12. Lekarze powinni oferować lub organizować leczenie oparte na dowodach (zwykle leczenie farmakologiczne buprenorfiną lub metadonem w połączeniu z terapiami behawioralnymi) u pacjentów z zaburzeniami w używaniu opiatów.

Finansowanie i ujawnianie informacji
Formularze ujawnień dostarczone przez autorów są dostępne wraz z pełnym tekstem tego artykułu pod adresem.
Ten artykuł został opublikowany 15 marca 2016 r. O godzinie.
Author Affiliations
Z Centrum Kontroli i Prewencji Chorób, Atlanta.

Materiał uzupełniający
Referencje (5)
1
[patrz też: chloniak hodgkina, całując się z językiem wymieniasz, usg rzeszów prywatnie ]