Ograniczanie ryzyka ulgi – Wytyczne dotyczące przepisywania opioidów CDC ad

Chociaż częściowi agoniści, tacy jak buprenorfina, mogą mieć mniejsze ryzyko uzależnienia, opioidy na receptę, które są pełnymi agonistami receptora mu-opioidowego – prawie wszystkie produkty na rynku – są nie mniej uzależniające niż heroina. Chociaż preparaty odstraszające od nadużywania mogą zmniejszać prawdopodobieństwo, że pacjenci będą wstrzykiwać stopione tabletki, te preparaty są nie mniej uzależniające i nie zapobiegają nadużywaniu opioidów lub śmiertelnemu przedawkowaniu poprzez doustne przyjmowanie. Częstość występowania uzależnienia od opiatów może wynosić nawet 26% wśród pacjentów w podstawowej opiece zdrowotnej otrzymujących opioidy z powodu przewlekłego bólu niezwiązanego z rakiem.2 Narzędzia do oceny ryzyka nie pozwalają lekarzom na dokładne przewidzenie, czy pacjent uzależni się od opioidów, chociaż osoby z historią chorób psychicznych lub uzależnień są bardziej narażone na ryzyko.2 Ryzyko przedawkowania zwiększa się w sposób zależny od dawki, co najmniej podwaja się od 50 do 99 równoważników miligramów morfiny (MME) na dobę i zwiększa się do 9 100 lub więcej MME dziennie, w porównaniu z dawkami mniejszymi niż 20 MME dziennie.2 Ogółem, na 550 pacjentów rozpoczęło leczenie opioidami zmarłymi z powodu uzależnienia od opiatów, mediana 2,6 roku po pierwszej recepcie opiatowej; odsetek ten wynosił nawet na 32 wśród pacjentów otrzymujących dawki 200 MME lub więcej5. Nie znamy innych lekarstw rutynowo stosowanych w stanach niezakończonych zgonem, które tak często zabijają pacjentów.
Nowa wytyczna CDC kładzie nacisk na opiekę nad pacjentem i bezpieczeństwo. Opracowaliśmy wytyczne za pomocą rygorystycznego procesu, który obejmował systematyczny przegląd dowodów naukowych i danych pochodzących od setek czołowych ekspertów i praktyków, innych agencji federalnych, ponad 150 organizacji zawodowych i rzeczniczych, szerokiej gamy kluczowych grup pacjentów i dostawców, federalny komitet doradczy, recenzenci partnerscy i ponad 4000 komentarzy publicznych.
Trzy kluczowe zasady leżą u podstaw 12 zaleceń zawartych w wytycznych (patrz Wytyczne dotyczące przepisywania opioidów CDC ). Po pierwsze, leczenie nieopioidowe jest preferowane w przypadku przewlekłego bólu poza kontekstem aktywnego leczenia nowotworów, paliatywnego lub opieki po zakończeniu życia. Opioidy należy dodawać do innych metod leczenia bólu przewlekłego tylko wtedy, gdy ich oczekiwane korzyści zarówno dla bólu, jak i funkcji prawdopodobnie przeważają nad znacznym ryzykiem związanym z tą klasą leków.
Leczenie niefarmakologiczne może złagodzić ból przewlekły, stwarzając znacznie mniejsze ryzyko dla pacjentów. W niektórych przypadkach inne terapie dają lepsze wyniki niż opioidy. Te terapie obejmują terapię ruchową, utratę wagi, terapie psychologiczne, takie jak terapia poznawczo-behawioralna, interwencje poprawiające sen i pewne procedury. Przegląd dowodów przeprowadzony w trakcie opracowywania wytycznych wykazał, że terapia zajęciowa pomogła poprawić i poprawić poprawę w zakresie bólu i funkcji u pacjentów z chorobą zwyrodnieniową stawów. Nie znaleziono dowodów na to, że opioidy były skuteczniejsze w zmniejszaniu bólu niż leczenie nieopioidowe, takie jak niesteroidowe leki przeciwzapalne w bólu krzyża lub leki przeciwdepresyjne w bólu neuropatycznym, ale okazało się, że leczenie nieopioidowe może być lepiej tolerowane i lepsze w celu poprawy funkcji niewielkie lub żadne ryzyko uzależnienia i znacznie mniejsze ryzyko przedawkowania i śmierci.2
Po drugie, w przypadku stosowania opioidów należy przepisać najniższą możliwą skuteczną dawkę w celu zmniejszenia ryzyka związanego z używaniem opioidów i przedawkowania
[podobne: chloniak hodgkina, 1000 dni żywienia dziecka, dyżury aptek żywiec ]

Powiązane tematy z artykułem: 1000 dni żywienia dziecka chloniak hodgkina dyżury aptek żywiec