Miejscowosci o klimacie górskim nie sa odpowiednie do leczenia chorych, którzy przebyli niewydolnosc krazenia

Miejscowości o klimacie górskim nie są odpowiednie do leczenia chorych, którzy przebyli niewydolność krążenia. Przeciwwskazanie do leczenia klimatycznego stanowią ostre i podostre choroby narządu krążenia, zaostrzenia spraw zapalnych, niewydolność krążenia i w ogóle stany chorobowe tego narządu wymagające leczenia spoczynkiem. Leczenie balneologiczne (Balneotherapia). W chorobach narządu krążenia przebiegających z krwistością brzuszną (plethora abdominalis) oraz w otłuszczeniu serca pożądane jest leczenie piciem wód alkaliczno-glauberskich oraz gorzkich. Takie leczenie można przeprowadzić w Morszynie. Leczenie to zmniejsza przekrwienie w jamie brzusznej, reguluje trawienie, usuwa wzdęcie brzucha, sprzyja wypłukiwaniu z ustroju wytworów przemiany materii i działa odchudzająco. Dzięki temu działaniu leczenie to ułatwia oddech i czynność serca, jest, zatem leczeniem oszczędzającym serce. Sprawa leczenia osób, dotkniętych chorobą narządu kr ążenia, piciem innych wód mineralnych powstaje w razie współistnienia choroby wymagającej tego leczenia. W takich przypadkach konieczność oszczędzania narządu krążenia nakazuje przestrzegać niestosowania wód mineralnych z dużą zawartością bezwodnika kwasu węglowego, on, bowiem podnosi ciśnienie tętnicze i utrudnia pracę serca przez rozciąganie żołądka i uniesienie przepony. Nie należy również polecać takim chorym picia dużej ilości wody mineralnej, zwłaszcza gorącej. [patrz też: ortopedia, kursy fizjoterapia, fizjoterapeuta ]