Leki rtęciowe

Leki rtęciowe, działające moczopędnie, są w ostrym rozlanym zapaleniu kłębków nerkowych przeciwskazane. Nieraz wybitnie zwiększa dobową ilość moczu krwioupust. Zabieg ten jest wskazany także wtedy, gdy są objawy mocznicy drgawkowej czy też prawdziwej albo gdy szybkiemu wzrostowi ciśnienia tętniczego towarzyszy ostre osłabienie mięśnia sercowego. Obok leczenia przyczynowego oraz oszczędzającego nerki w ostrym rozlanym zapaleniu kłębków nerkowych zachodzi bardzo często potrzeba zastosowania postępowania przeciwobjawowego. Już pierwsze objawy niewydolności krążenia wymagają niezwłocznego zastosowania naparstnicy, którą podaje się samą lub jeżeli nie ma dużego wzrostu ciśnienia tętniczego, razem z kofeiną (Rp. Pulv. fol. digitalis 0,1 Coffeini natrioberizoici 0,25. M..f. pulv. D.t.d. Nr XII. D.S. Po proszku 3 razy dziennie), W przypadkach nagłego znacznego osłabienia serca poleca się dożylne wstrzykiwania uabainy (ouabainum) lub strofantyny (strophantinum) w dawce 1/4 mg 1-2 razy na dobę. Znaczniejszy oraz uporczywszy krwiomocz zwalcza się leżeniem, dietą początkowo głodową, później suchą, bezsolną i małobiałkową oraz zabiegami wywołującymi czynne przekrwienie nerek (gorące okłady na okolice nerek, diatermia, rentgenoterapia), wreszcie piramidonem (pyramidon). Piramidon podaje się w dawce 1,5 g w 1/2-1 szklance wody 60 wypicia w ciągu dnia. Piramidonowi przypisuje się własności przeciwzapalne i uszczelniające naczynia krwionośne, nadto piramidon ma zmniejszać obrzęk miąższu nerkowego towarzyszący ostremu zapaleniu kłębków i przez to zmniejszać ucisk obrzękłego miąższu na naczynia doprowadzające i odprowadzające kłębków. Niektórzy przypuszczają, że piramidon w ostrym zapaleniu kłębków nerkowych pochodzenia zakaźnego wywiera także działanie na czynnik przyczynowy, tak jak w ostrym zakażeniu gośćcowym. Leczenie piramidonem wymaga jednak ostrożności, gdyż może już samo wywołać krwiomocz. [przypisy: dostawa gazu do instalacji przemysłowych, dostawa gazu do instalacji przemysłowych Poznań, Dmuchawy bocznokanałowe ]

Powiązane tematy z artykułem: Dmuchawy bocznokanałowe dostawa gazu do instalacji przemysłowych sklep sportowy online ze sprzętem sportowym