Czego potrzebuję uczyć się dzisiaj – Ewolucja CME

Punkt, w którym klinicysta przejmie na własność swój program nauczania, jest przełomowym momentem w rozwoju zawodowym. Jednak w miarę, jak podyplomowe kształcenie medyczne ewoluuje, aby stać się bardziej zorientowanym na ucznia, nowe podejścia i oczekiwania stworzyły presję na system ciągłej edukacji medycznej (CME) i pozostawiły niektórych lekarzy sfrustrowanych. Teraz, gdy informacje są wszechobecne, prosta wymiana informacji ma stosunkowo niską wartość; w jego miejsce kluczowa stała się wspólna mądrość i możliwość angażowania się w rozwiązywanie problemów w praktyce. Lekarze, którzy szukają rozwoju zawodowego, mogą rozpoznać, kiedy aktywnie się uczą, i zazwyczaj podejmują działania, które im na to pozwalają. Edukacja, która jest nieadekwatna, nieskuteczna lub nieskuteczna, szczególnie gdy udział w niej wynika z mandatów, irytuje lekarzy, którzy zmuszeni są powracać do sprawdzania skrzynek , co jest sprzeczne z trwałym, użytecznym uczeniem się.
Wielu lekarzy docenia naukę u boku rówieśników, ale może zmagać się z poczuciem, że czas spędzony w grupowych placówkach edukacyjnych nie jest wystarczająco wydajny lub produktywny, by być wartościowym. Co więcej, ilość możliwości nauki może być przytłaczająca, ponieważ nasze skrzynki wciąż zawierają e-maile promocyjne i marketingowe. Niektóre tradycyjne zgromadzenia, takie jak wielkie obchody, odnotowały spadki postrzeganej użyteczności i frekwencji.
Jak więc ewoluować, jak ewoluować, aby ewoluował system, aby sprostać różnorodnym potrzebom. Kluczowym elementem jest samoświadomość: profesjonaliści, którzy znają swoje mocne i słabe strony, najprawdopodobniej będą mieli produktywne doświadczenie, gdy określą rodzaje działań, które pomogą im się rozwijać, a następnie aktywnie w nich uczestniczyć. Istnieje wiele sposobów na zwiększenie samoświadomości, takich jak wykonanie quizu samooceny, poproszenie kolegi o obserwowanie swojej praktyki i dostarczenie informacji zwrotnej, poproszenie pacjentów lub personel o sugestie i przeglądanie kart pacjentów. Aby stać się samoświadomym, musimy wyjść z ochronnego kokonu pewności siebie i stać się pokornym i otwartym wystarczająco, aby ocenić, w jaki sposób możemy najlepiej utrzymać to, co działa i jak możemy dalej się rozwijać.
Rodzaje działań CME w Radzie Akredytacyjnej dla Kontynuującego Systemu Edukacji Medycznej, 2014.Educators, ze swojej strony, może stworzyć więcej przyjaznych dla klinicystów i skuteczniejszych środowisk edukacyjnych. Badania pokazują, że CME jest najbardziej skuteczny w zmianie wydajności lekarza i wyników leczenia pacjentów, jeśli jest interaktywny, wykorzystuje różnorodne metody pedagogiczne i wiąże się z wielokrotnym narażeniem na ten sam lub powiązany materiał.1 Od lat rozumiemy zasady uczenia się dorosłych – że dorośli preferują edukację, która jest samokierowana, w oparciu o zidentyfikowane potrzeby, celowość, trafność i praktyczność – jednak wielu z nas nadal czuje się bardziej komfortowo z tradycyjnymi, pasywnymi metodami, które zasadniczo koncentrują się na nauczycielu, a nie na uczeniu się. Wiele CME nadal opiera się na tradycyjnych podejściach, takich jak coroczne spotkania i wielkie rundy (patrz wykres kołowy), chociaż one także ewoluują.
Małe kroki w projektowaniu edukacyjnym mogą mieć duże znaczenie. Wielkie rundy, konferencje i inne sesje na żywo stają się bardziej interaktywne, istotne i znaczące, ograniczając czas na formalny wykład, włączając przykłady przypadków i umożliwiając merytoryczny czas na dyskusję, a uczącym się do pracy w parach lub grupach, aby się dzielić, zastanowić się nad i rozwiązywać problemy
[hasła pokrewne: marska nerka, dyżur aptek śrem, chloniak hodgkina ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: chloniak hodgkina dyżur aptek śrem marska nerka